Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää luistelusta


Olipa sitten talvi tai kesä, luistelu voi olla suuri ympärivuotinen harrastus, joka pitää sinut aktiivisena ja hyvässä kunnossa. Luistelu on hauskaa ja positiivista liikuntaa. Jos jalkojen nivelet puhkeavat joka kerta, kun nouset sängystäsi aamulla, luistelu voisi tarjota todellisen ratkaisun.

Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää luistelusta

Keskittyminen alemman kehon liikkeeseen, luistelu tarjoaa erinomaisen harjoituksen jalkojen lihaksille, rakentaa ja sävyttää niitä ajan mittaan. Aerobinen liikunta on tärkeä osa sydän- ja verisuoniterveyttä, ja luistelu tarjoaa suuren aerobisen harjoittelun. Paras osa luistelua on hyvä kardioharjoitus ilman sitä tietämättä. Luistelu vaatii energiaa pitkällä aikavälillä, joten se on erinomainen tapa rakentaa kestävyyttäsi. Mitä pidempään luistelet, sitä enemmän parannat kestävyyttäsi, ei vain luisteluun vaan myös muihin urheiluihin ja aktiviteetteihin. Jos yrität pudottaa tai säilyttää painosi, luistelu on hyvä tapa polttaa kaloreita hauskaa! Luistelu polttaa 300-650 kaloria tunnissa riippuen siitä, kuinka kovasti luistelet. Säännöllinen liikunta, kuten luistelu, voi auttaa torjumaan stressin vaikutuksia. Luistelu on yksi hauskimmista tavoista harrastaa, varsinkin jos luistelet ulkona, jossa voit nauttia maisemista ja nauttia luonnosta. Ulkoilun luistelun raikas ilma ja auringonpaiste sekä perheen ja ystävien yritys auttavat suuresti rentoutumaan pitkältä viikolta ja stressiltä.

Miten pääset alkuun?

Jäällä on kylmä, joten on tärkeää lämmittää lihaksia varovasti (etenkin jalkoja) ennen kuin aloitat. Kun olet liukumassa ensimmäistä kertaa jään päälle, on houkuttelevaa katsella alaspäin. Varmista kuitenkin, että pidät silmät auki ja katseen eteenpäin. Kehosi oikea asento on kaikkein tärkein. Yleisin aloittelijan virhe on seistä liian pystyssä. Taivuta polvia ja pidä suurin osa painostasi jalkojen päkiöillä. Vedä vatsaa sisään, pidä olkapäät ja rintakehä eteenpäin, kädet hieman ulos sivulle tasapainon saavuttamiseksi. Säilytä suora mutta mukava selkäasento. Lukitse ydin ja tiukista vatsaasi. Pidä polvet ja nilkat pehmeinä, hengitä syvään ja hymyile. Muista, että luistelu on hauskaa.Siirry ottamalla pieniä askelia varpaillesi osoittamalla ulospäin, kunnes alat liukua. Tuo jalkasi takaisin keskelle jokaisen työnnön välissä, muuten menetät vauhdin ja tasapainon. Tärkeintä alkuun on oppia pysähtymään. Helpoin tapa tehdä se, et tuot jalkasi rinnakkain ja työnnä kantapäät ulospäin pitämällä polvet taivutettuna ja kehon pystyssä. Ohjaa olkapäillä suuntaa.Jos – tai kun kaadut, ota kätesi pois jäästä mahdollisimman nopeasti. Jos tarvitset käsiäsi avuksesi, kun nouset ylös, tee se puristetuilla nyrkkeillä sormien suojaamiseksi. Ohjaa itsesi molemmille polvilleen, sitten työnnä itsesi ylös nostetun polven varaan. Jos haluat todella hyödyntää luistelun kunto-etuja, sinun on lisättävä nopeutta.

Miten pääset alkuun?

Luistimia on kahdenlaisia ​​- taitoluistimia ja jääkiekkoluistimia. Useimmat jäähallit vuokraavat nyt molempia. Hyvä istuvuus on ratkaisevan tärkeää. Nilkkojen suojelua varten kengät tulee sopia jalkaa tiukasti – mutta ei liian tiukasti, että kengät puristavat. Saatat joutua laskemaan puolet tai täysikokoiset tavallisesta kengän koosta. Luistimien terien on oltava teräviä jäällä. Jos luistimissa ei ole pitoa, se voi olla merkki liian tylsistä teristä. Jotta luistimien terät pysyisivät terävinä, sinun täytyy viedä ne teroitettavaksi. Vaatteiden osalta voit käyttää melko paljon mitä tahansa, kunhan ne joustaa, eikä rajoita liikkumista – ja se antaa jonkin verran lämpöä. Voit aloittaa luistelun heti, kun ulkona on jäätä tai jäähallien ovet aukeavat. Monesti jäähalleissa voi luistella pitkälle kevääseen. Voit tarkistaa lähimmän jäähallin aukioloajat ja mahdollisesti osallistua aloittelijoiden kursseille. Jos olet aloittelija tai haluat vain harjoittaa taitojasi, mene aikuisten luisteluopetus -kurssille. Ne kestävät kuudesta-kahdeksaan viikkoa. Etsi luokkia, jotka ovat 45 minuuttia – tunti pitkä, ja vähintään yksi opettaja joka kahdeksan opiskelijaa. Perusluokassa opit taitoja, kuten seisomaan, kaatumaan, nousemaan, pysähtymään ja liukumaan.

Comments & Responses

Comments are closed.